«Ибдегi мал-хустар»

Тема: «Ибдегi мал-хустар»

Пöгiннер: 1. Ибдегi мал-хустарны орта адиры.

2. Мал-хустарны орта адап, хатиры: адай, сосха, iнек, хоосха,

петук, таңах, хас, хой, ат.

3.Малларға паарсирға ÿгренерi.

Кирек ниме-ноолар: ИКТ, , мал-хустар ойначахтар, пазла.

Ӱгредiгнiң чöрiмi:

1. Ибдегi мал-хустарны орта адиры, оларның табыстарыны кööк полары. (Воспитатель мал ойнаӌахтарын группада чазырсалча.)

- Изеннер, олғаннар! Пiссер Карина аалап килген!

Олғаннар: Изеннер!

-Аның хыйыл полпартыр!

Кöклö Тарина хомзынып чоохтапча:Арғыстарым полыс пиреңер! Иртен хазаазар парзам хазада пiр мал даа чоғыл. Хайдар- хайдар парыбысханнар. Мында мин оларның соомнарын ағыл килгебiн. Кöр кöрелер бе!

2. «Пу ниме?» ойын хоостыра ( слайд), мал-хустар таанирға ӱгренчелер.

- Пу ниме? (слайд1)

 Олғаннар: адай!

- Адай хайди ÿрче?

- Пу ниме?(слайд 5)

 Олғаннар: Хоосха!

- Хоосха хайди мяңнапча?

 - Пу ниме?( слайд 7)

 Олғаннар: Ат!

- Ат хайди кiстепче?

- Пу ниме? ( слайд 6)

 Олғаннар: Хой!

- Хой хайди маарапча?

- Пу ниме?

Олғаннар: iнек!

- iнек хайди мÿÿрiпче?

- Пу ниме?( сайд2)

 Олғаннар: сосха!

- Сосха хайди хохтапча?

- Пу ниме?(слайд 3)

Олғаннар: Хас!

- Хас хайди хахтапча?

- Пу ниме?(слайд 3)

Олғаннар: Таңах!

- Таңах хайди тапсапча?

- Пу ниме?(слайд 3)

Олғаннар: Петек!

- Петук хайди тапсапча?

-Хайдағ хыйғаӌахсар! Прай мал-хустарны адап пиргезер. Амды Каринаға полыс пирелербе малларан таап аларға?

Олғаннар: Полыс пирербiс!

Олғаннар мал-хустарны таап стол ÿстÿне турғысчалар. Адапчалар.

3.Ойын «Мал- хустарны сана паза чоохта»

- Олғаннар пу ниме?

Олғаннар: Хоосха!

- Санабызалар ханӌа мында хоосха!

Олғаннар: пiр, iкi, ÿс!

-Ханӌа хоосха!

Олғаннар:ÿс хоосха!

- Чахсы

- Пу ниме?

Олғаннар: Сосха!

- Ханӌа сосха мында санабызалар?

Олғаннар: пiр, iкi, ÿс, тöрт, пис!

-Ханӌа сосха!

Олғаннар:пис сосха!

-Пу ниме?

Олғаннар: Ат!

- Ханӌа адыӌах мында?

Олғаннар: пiр, iкi, ÿс, тöрт, пис, алты, читi, сигiс,тоғыс, он!

Олғаннар:он ат!

-Хайдағ мағат палаларзар! Прай ниме санирға пiлчезер.

4. Физминутка «Питуғас»

Иртен- иртенöк питуғас

Зарядка идíп айғасча:

Ханаттарын сабынча,

Одырча, турча.

Андар- мындар айланча.

Ки-ке-ре-кÿ!- тíп тапсапча

4. Ойын «Пасха ниме тап»

5. Олғаннар пазла пÿдiрчелер.

6. Олғаннар ибдегi мал- хустардаңар кибiлiстер чоохтапчалар.

Ат

Атых чöрче, öрiнiп,

Чазы арали адыӌаам.

Ол табырах, чӱгӱрiк,

Минiң хыйға адыӌаам.

Адайах

Адайах кiрлес алтында чатча.

Ол тураны сиргек хадарча.

Хаӌан пасха кiзi иртче,

Ол ағаа матап ӱрче.

Хоосхаӌах

Хоосхаӌах хайлапча,

Киистi хыл тiп тартыпча.

Чатхан кöö истiлбинче,

Нымағы даа сыхпинча.

Iнек

Iнек пӱкте оттапча,

Ол сӱт пiске ағылча.

Ол, хаӌан астапча,

Хазаада «саасты» тайнапча.

Питук

Хызыл пӱр осхас пöрiктiг,

Хызыл чахайах сағаллығ.

Хызыл чачах киптiг,

Азағы чыда тепкiстiг.

 

7.Ӱгредiгнiң тӱзiмi.

-Кöклö Карина алғыстапча сíрернí полыспирген ÿчÿн!

- Ниме пiс пÿÿн иткебiс?

-Хайдағ маллардаңар пӱӱн чоохтасхабыс?

-Мин сiрернi олғаннар махтапчам, хыйғаӌахсар. Алғыс сiрерге тоғынған ӱчӱн!

Амды пiстiң занятиебiс тоозылча. Анымӌохтар!

0
Планирование воспитательно - образовательной работ...
Сохранение хакасского языка
 

Комментарии

Комментариев ещё нет.
Гость
28.03.2020

Комментарии

Игровое пособие. Лэпбук. «Волшебные блоки Дьенеша». Описание игрового пособия.
18 марта 2020
как заказать лепбук "Волшебные блоки Дьеныша"?
Сказочки-шумелки "Весна-красна"
13 марта 2020
Татьяна Васильевна. Спасибо за интересный материал, воспользовалась им, сделала презентацию и вот чт...
Педагогика
10 марта 2020
Дайте пожалуйста правильные ответы на ваш тесты

В блогах

Сюжетно-ролевые игры для детей 3-4 лет

Подборка сюжетно-ролевых игр для детей 3-4 лет 1.   «Собираемся на прогулку» Цель: развивать у детей умение подбирать одежду для разного сезона, научить...

Проект «Этот День Победы!»

Проблема: незнание детьми праздника - День Победы, о ветеранах Великой Отечественной Войны. Участники проекта: дети младшей группы «Солнышко», педагоги, родители. Цель: Формирование нравственных...

Занятие в подготовительной группе "Знахарские посиделки"

Конспект занятия «Знахарские посиделки» в подготовительной группе. Программное содержание: Вооружать детей знаниями о том, как не допустить заболевания органов дыхания инфекционным путем...

Новое на сайте

Аппликация «Удивительные рыбки»

Аппликация «Удивительные рыбки» Задачи: расширять знания об аквариумных рыбках, познакомить с нетрадиционным методом приклеивания чешуек из засушенных листьев роз, которые вырезаны кругами, прививать чувство цвета, умение сочетать цветовую гамму, развивать мелкую моторику рук, самостоятельно дорисовывать и создавать...

Экология в жизни ребенка

Экология в жизни ребенка Чтобы жить, нужно солнце, свобода и маленький цветок.Х.К. Андерсен. Формирование экологической культуры, начало её становления зарождается в первые семь – восемь лет жизни ребёнка. В это время закладываются основы правильного отношения к окружающему...

Загадки, придуманные детьми

Загадки, придуманные детьми Загадки придуманы детьми. Они интересны тем, что книжка сделана с картинками раскрасками. Мы дарим такие книжки детям из других групп.  

Конспект занятия по речевому развитию в первой младшей группе «Петя, Петя, петушок»

Конспект занятия по речевому развитию в первой младшей группе «Петя, Петя, петушок» Цель: Продолжать развивать представления детей о домашних животных. Задачи: 1. Стимулировать детей повторять отдельные слова и выражения из потешки. 2. Воспитовать эмоционально положительное отношение к домашним животным. 3...

Добавить запись в блог
Загрузить материал на сайт
Добавить запись в блог